Educació INFANTIL

Aprenem

junts

QUÈ FEM A L’EDUCACIÓ INFANTIL?

 

Tots som protagonistes:

El protagonista de la setmana és una activitat que es duu a terme amb els nens i nenes de P3.

Cada setmana un nen o nena de la classe és triat el protagonista. Aquest alumne, durant aquesta setmana, serà el personatge principal i l’encarregat de realitzar les rutines de la classe, juntament amb la nostra mascota, el Piu-Piu. Mitjançant fotografies i objectes personals, cada dia ens anirà explicant una mica de la seva vida i anirem coneixent més coses sobre el seu entorn, la seva família i els seus gustos i aficions.

A més, un dia de la setmana, es convida a la classe a un membre de la família del nen/a protagonista.

 

Racons:

Dins l’espai aula s’organitzen diferents racons de joc i de treball. Cada nen/-a tria el racó on vol anar per tal que cada vegada siguin més autònoms i responsables.

L’hora del conte:

A partir d’un conte, i amb l’ajut de diferents recursos com ara la pissarra digital,  realitzem diferents activitats globalitzades potenciant el llenguatge oral, corporal i plàstic. Alguns dels contes treballats són: La Castanyera, Sant Jordi, La Caputxeta vermella, La Festa de la Tardor, El Pastor i el llop,  etc.

L’infant s’emporta el conte a casa per tal que continuï amb l’hàbit lector a casa. La família pot compartir la lectura dels contes, l’observació de les imatges, i també pot ajudar l’infant a parlar dels personatges, les situacions o les emocions del conte.

 

Decorem l’escola:

Entre tots i totes d’acord amb el tema que treballem fem un mural per ambientar la classe i els passadissos i així aprenem diferents tècniques plàstiques.

 

El llibre viatger:

Al llarg del curs, cada classe elabora dossiers amb el vocabulari treballat que viatgen de casa en casa passant per tots els nens/es. Aquesta activitat està encarada a motivar l’hàbit lector dels alumnes amb el suport de la família amb l’objectiu de fer un aprenentatge compartit.

 

Festes i celebracions:

Per conèixer l’entorn celebrem les diferents festes del folklore i la cultura catalana, així com les més representatives de la nostra ciutat (Castanyada, Festa Major, Nadal, Carnestoltes, Sant Jordi, Pasqua). També organitzem la Festa dels aniversaris, on celebrem el de tots els nens/es junts.

 

Sortides:

Durant el curs fem diferents sortides per tal d’ampliar coneixements d’algun aspecte treballat. Sortim a recollir fulles per la tardor, anem al Teatre, realitzem tallers de música…

EXPERIÈNCIES

 

Projectes:

A partir d’un tema proposat per la mestra (ex: les estacions de l’any, la mascota de la classe …) treballem tots els aspectes entorn a aquest. En el projecte fem participar als pares, els quals han de portar alguna cosa (fulles recollides dels arbres, retalls de revistes…) o escriure una informació referent al tema.

Tenim en compte la teoria de les intel•ligències múltiples: intel•ligència logicomatemàtica, musical, lingüística, visuoespacial, cineticocorporal, interpersonal, intrapersonal i naturalista. Tothom necessitem totes les intel•ligències i per això cal arribar a desenvolupar-les totes, si bé en algunes arribarem a un nivell més alt de competència. Cal afavorir el desenvolupament de les capacitats dels nens i nenes per tal que, quan la seva maduresa ho permeti, siguin competents i sàpiguen viure i conviure en el món.

Atenem la diversitat, respectem la individualitat de l’infant i aprofitem el potencial de cadascú.

Treballem les emocions i proposem activitats en què cada un dels infants desenvolupi estratègies per adquirir seguretat emocional (es conegui a si mateix i conegui els altres): s’adoni de què sent i per què ho sent, aprengui a comunicar el que sent, sàpiga com autocontrolar-se i expressar correctament les emocions. Treballem l’autoestima, l’expressió de les emocions, la gestió de les emocions i l’acceptació de la frustració, l’actitud positiva, la competència social, la solució constructiva de conflictes.

Activitats complementàries:

Complementem l’educació integral dels alumnes amb una sèrie de tallers inclosos en l’horari escolar: taller d’anglès, taller de telemàtica i informàtica, taller d’expressió corporal, taller de dinàmica motriu i taller de cant.

Ús de les TAC:

Els alumnes treballen amb l’ordinador i la pissarra digital interactiva.

Psicomotricitat: El temps que destinem a psicomotricitat resulta molt lúdic, amb activitats que potencien la cooperació i fomenten la consciència de grup.

Contacte: 977212752 --- col.legi@elcarmetarragona.cat --- cr. del Mar, 16-18. 43004 Tarragona

Troba'ns a
  • Facebook - círculo blanco
  • Instagram - Círculo Blanco
  • Twitter - círculo blanco

© 2017  Col.legi El Carme. Tarragona